Andra och sista dagen i Bangkok for den har gangen

Morgonen borjade med frukost, sedan efter att leta efter min forsvunna planbok. Den hittade vi inte, eftersom att jag hade den igar kvall sa maste jag ha glomt den vid datorerna och sen gatt  ifran den. Hade visserligen bara 500 bath (ca 125 svenska) i den, men aven mitt korkort och mitt kontokort. Men det finns inga pengar pa kontokortet sa jag forsoker att inte gora nagon stor sak av det, utan istallet fokusera pa annat.

Idag har jag och Maria blivit lurade av den snalla thailandska befolkningen, inget som har med pengar att gora. Men anda, det tog upp tid. Vi fick visserligen se lite, vi kom till ett litet tempel med flera stora buddha statyer. Pratade med buddister och siade om var framtid. Vi har aven varit pa ett stort shoppingstalle vid namn MBK. Hittade lite saker, vi akte buss hem med all lokalbefolkning. Strosade hem kring Khoa san road och stotte pa en svensk tjej vid namn Maria. Vi har varit pa lite turistgrejer med henne, kakat och kollat in lite vad bangkoks nattliv har att erbjuda! Dock en lugn och ganska tidig kvall da vi blir upphamtade av var buss imorgon kl 8. Ska bli skont att komma till ett stalle dar man kan bada och slappa, aven slippa den smutsiga miljon. Men bangkok ar mysigt, dock racker det med nagra dagar, alltsa inget stalle dar jag skulle vilja spendera nagon storre tid.

/emma

Kommentarer
Postat av: Jonna

MBK är ett bra shoppingställe. Tror jag hörde ungefär 50 gånger att "one site fits all" Det man menade var att alla kunde ha samma storlek. TROLIGT då dessutom thailändarna kanske är något mindre än svenskar...

Hoppas ni har en skön resa och att ni får njuta av mycket sol och bad!!!

2010-10-12 @ 11:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0